Apr 20, 2009


Kadang-kadang aku terfikir, kenapa la mak aku ni...aku dah beso panjang still melayan aku bagaikan kanak2 baru nak masuk alam realiti...
Segala kesusahan aku, kesusahan dia juga...segala kegembiraan aku, juga kegembiraan bagi dia..
Aku hargai semua itu..tapi sampai bila mak?

Bagi aku, bila mereka ( kedua ibu bapa tersayang ) sudah masuk ke alam senja..mereka mesti menjaga diri mereka sendiri...menjaga kesihatan fizikal dan rohaniah...

Anak-anak ( termasuk aku ) boleh beri apa saja yang mereka inginkan, tetapi mereka juga perlu menjaga diri mereka sendiri ...Aku selalu ingatkan diri, jangan lupa mereka....di mana nak cari ganti ....

Tiba masa inilah, mereka perlu memikirkan akan diri mereka. Setelah sekian lama menguruskan suami atau isteri dan anak-anak....
dan tiba masanya untuk anak-anak membalas segala pengorbanan mereka....
Bagi anak-anak yang mampu memberi kemewahan..berilah..jangan kedekut ...kita tak rugi...
Bagi mereka yang mampu mencurah kasih sayang, curahlah bagaikan air terjun yang tiada penyudah....

Setiap kegembiraan mereka adalah kebahgiaan...
Setiap kesusahan mereka adalah kensengsaraan...

Tapi, walau apa jua keadaan mereka, mereka tetap menjadi kesayangan ku.....

0 comments :