Aug 11, 2011

Salam Ramadhan ,
Pagi ni aku sahur makan nasi lemak sambal ayam mon'z style. Nasi lemak aku sambal dia lain macam skit, tak sama dengan nasi lemak buatan tempatan yang lain.Lepas makan macam biasa kemas rumah skit2, memandangkan madam ada kat umah.Mata ni tak boleh lelap, mungkin aku minum white coffee old town kot. Kepala otak ni mula segar semacam.Tapi aku takut kang sampai opis mula mata macam garfield....
Memandangkan aku agak ada masa, so update blog yang dingin ini.
Kisah wanita ni sentiasa tak habis, sekali seseorang itu telah melukai perasaan seseorang wanita, parut tu lekat hingga ke akhir hayat. Pernah tak hati ini dilukai hingga tak boleh lupa hingga ke akhir hayat?  Tapi walaupun dia telah dilukai dengan dashyatnya, dia tetap setia. Mungkin ini perasaan orang dolu-dolu, orang sekarang, kalau sikit saja disentuh atau dilukai, cerai la jawabnya. Apa beza orang dolu-dolu dengan orang sekarang ? Mereka tetap tiada beza, still manusia dan hamba Allah, cuma zaman yang dan persekitaran yang membezakan manusia itu.Betapa kuatnya pengaruh persekitaran pada manusia itu sendiri. Orang cakap kalau nak berjaya kena la stay atau get along dengan orang berjaya, belajar cara kerja atau displin orang yang berjaya itu secara direct atau indirect. Kalau nak jadi loser, gadaikanlah diri bersama dengan orang-orang loser. Pilihan di tangan kita sendiri.....Pilihan aku adalah nak berjaya dalam semua bidang yang aku buat, tak kira apa jua bidang atau job yang aku dapat. I will do my very best....ayat power, tapi kena lihat juga kemampuan diri, mampu tak kita lakukan. Silap-silap cakap ja lebih, kerja tak macamana pun....Apa jua yang kita lakukan , apa pun back to basic dan bersederhana......

Wasalam.....

0 comments :