Aug 16, 2011

Salam Ramadhan,
Dah masuk minggu ketiga kita berpuasa, dah cukup amalan yang dilakukan? Dah kejar apa yang tertinggal? Adakah sama saja seperti sebelumnya..Bagi aku, aku belum sampai lagi nikmat Ramadhan, mungkin kurang amal ibadat yang dilakukan, nak kena tambahkan lagi amalan baik. Ada lagi beberapa hari untuk mengejar segala kebaikan yang ada dalam Ramadhan ini. Moh kita kejar.....Jangan asyik mengejar berapa banyak tudung , baju dan biskut yang dibeli. Kebanyakkan orang kita, sebelum  puasa saja dah buat pengedaran biskut raya untuk dirasa, baju raya untuk ditempah dan majlis buka puasa mana patut pergi. Aku yang serba kekurangan dalam bab amalan ibadat ini rasa lain macam dah dengan orang kita ini. Dulu ramai yang ajak aku g terawih, bila semakin dewasa amalan ajak mengajak g terwaih dah kurang, terpaksa diri sendiri kuatkan semngat untuk bertindak. Orang kita kurang berdakwah, adakah disebabkan mereka rasa rendah ilmu atau 'MYOB'.Semakin jauh orang kita dengan hidup cara Islam..aku rasa la....anyway, ada beberapa hari untuk kita mengejar nikmat Ramadhan, aku berdoa ajar dapat merasainya......

0 comments :