Apr 20, 2012


Aku selalu mengingatkan diri, kalau kita matang tak bererti kita sempurna. Belajar dari sesiapa sahaja tak kira dari yang muda dari kita. Kita tak boleh ukur tahap IQ dan pegetahuan melalui usia seseorang. Even orang itu lebih berumur, tapi tahap IQ nya rendah...kadang2 walaupun usianya muda , tapi IQ, pengetahuan dan pengalaman nya tinggi, kita perlu beri perhatian. Pengalaman manusia berlainan dari manusia lain. Hormat setiap  pandangan orang terhadap sesuatu perkara...dan aku juga megingatkan diri aku tak layak nak menilai manusia itu kerana aku juga manusia biasa. Hanya DIA yang menilai siapa diri aku dan manusia lain. Yang aku tahu, aku akan cuma menghormati hati dan perasaan orang lain, beri yang terbaik jika diminta pertolongan dan menjaga hubungan sesama manusia. Aku juga mengingati diri agar tidak berkata kasar atau mengungkit setiap yang terjadi...Aku mengingatkan diri agar menghargai manusia yang setia dengan diri ini dan sayang akan diri ini ...Dunia ini sungguh indah jika kita fahami dan menerima seadanya ..walaupun dunia ini sementara, aku juga mengingatkan diri yang aku adalah milikNYA... - Sue ND

0 comments :