Jan 5, 2011

time ni aku suruh crowd ke tepi sbb aku nak bergambar

" kejayaan boleh di ukur berasaskan tahap kebesaran lengan seseorang hehehe"




Weekend end of december, aku g LCCT. Saja nak ambik mood nak g jalan2.Ya ampun, ramai sekali orang kat terminal. Pelbagai bangsa dan agama. Kalau la aku lempar BOM kat situ, tak dak sapa yang tau.Melihat perkembangan di LCCT, aku rasa bangga dan jeles melihat ada orang yang berjaya mentadbir urus Air Asia sehingga menjadi hebat sebegini rupa.Hebat, hebat....boleh aku veragan tak jadi macam MR T...ermm...taking a risk to be successful...are u dare to take a risk..sampai bila aku nak jadi pekerja makan gaji, sampai bila aku nak jadi aku sekarang? cita-cita besar cuma hati belum besar untuk mencabar diri.... Anyway tujuan aku kesana bukanlah nak cari kerja atau cari pasal, aku g hantar orang g Singapore jer heheheh...

Sejarah mengenai Air Asia >>

AirAsia was established in 1993 and commenced operations on 18 November 1996. It was originally founded by a government-owned conglomerate DRB-Hicom. On 2 December 2001, the heavily-indebted airline was purchased by former Time Warner executive Tony Fernandes's company Tune Air Sdn Bhd for the token sum of one ringgit. This was after great deliberation as the initial offer was fifty sen. Fernandes proceeded to engineer a remarkable turnaround, turning a profit in 2002 and launching new routes from its hub in Kuala Lumpur International Airport at breakneck speed, undercutting former monopoly operator Malaysia Airlines with promotional fares as low as RM1 (US$0.27).

0 comments :