Dec 15, 2011

Kadang-kadang aku terfikir, kelebihan diri aku ini, mungkin kekurangan bagi sesetengah orang lain. So, tak payah la aku bercerita tentang kelebihan pada orang lain. Mungkin akan menguris dan mengundang kesedihan pada seseorang. Bila aku ke facebook, membaca wall, kadang-kadang aku rasa ralat dengan sesetengah friends aku telah mentelanjangkan kelebihan mereka....adakah mereka tidak terfikir, itu semua akan mengundang kesedihan pada orang lain. Ermmmm.....Contohnya, mereka bercerita betapa cantiknya badan mereka itu...sehingga menjadi kegilaan lelaki, apakah perasaan friends lain yang berbadan besar yang mana, dia telah berusaha menguruskan badan tetapi gagal dan gagal digilai walaupun seorang lelaki.....
Contoh2...seseorang berkahwin dan hidup bahagia , lalu menceritakan kebahgiaan kepada wall dengan meletakkan status yang dia lah yang paling bahagia dah tak ada orang lain dah.....walaupun friends lain (yang baik hatinya) mendoakan kebahagiannya itu, tapi masih terasa kekurangan jika hidup sesetengah rumahtangga friends itu sedang meruntuh......Oleh itu, jangan terlalu kita menunjukkan kelebihan yang diberiNya , mungkin ia akan menguris hati dan perasaan insan yang kurang bernasib baik....

0 comments :