Jun 18, 2011

Ada sesetengah kawan aku, mesti tertanya-tanya, kenapa la Mon ni suka sangat nak layan citer Hindi. Dah la asyik dok menyanyi, tukar baju berpuluh kali, lawan, sedih, hero mati, heroin lari , berangan tahap gaban..tak motivate lansung. Ermmmm..mbe la itu yang diaorg cakap. Bagi aku, dalam rutin harian dalam hidup ni, mbe terlalu ganas tuk aku harungi, so aku perlukan something yang light tuk aku enjoy. Contohnya : Kat tempat kerja, aku berhadapan dengan programming yang memang aku tak tau nak buat, sangat pedih mata melihat monitor yang tak tahu terpadam sendiri itu dan balik rumah pun aku still dok terfikir, macamana aku nak habiskan kerja kat opis. Nasib baik lah ada Filem Hindi, buat aku terhibur. Dalam scene nangis tu, kadang-kadang aku pun turut serta, megenangkan nasib diri aku jugak, kerja tak habis-habis. Kan dah 2 in 1, lepas tu tak yah fikir lagi. Hahahahha....
Ada beberapa sebab aku suka filem Hindi. Berikut adalah sebab-sebab utama yang membuatkan aku layan filem/drama/cerita Hindi.
Aku bagi 10 saja la.....
1. Walaupun tak motivated, tapi dalam filem cerita hindi mereka meletakkan nilai2 kemanusiaan yang lebih, macam setiap scene itu, memang dekat dengan aktiviti harian kita.
2. Menyentuh perasaan ( aku kan jenis romantik jugak ) , terlalu halus sentuhan hati dalan setiap scene.
3.Perkataan mereka terlalu puitis, sangat lembut dan sopan bila didengar. Aku akan berasa senang sangat bila mereka bercakap.
4.Walaupun setengah scene, out of sense, memang menghiburkan aku.
5.Aku adore melihat wajah-wajah pelakon yang cantik dan hansome.Saif Ali Khan.
6.Kebanyakan filem/drama, pengarah akan selitkan unsur-unsur kekeluarga yang tinggi.
7. Jarang tengok scene kena rogol dalam filem/drama Hindi .
8.Warni-warni menceriakan aku.I love colourful.
9.Rich Cultural, memang mengagumakan. Tarian, muzikal dan prop memang sangat unik.Still mereka selit dalam filem/drama.
10. Aku dah dapat seorang..hahaha....Saif Ali Khan






Taal adalah filem kegemaran aku dan arwah abang . Kami boleh tengok filem taal ni berulang kali. I miss my brother a lot.......Al Fatihah...

0 comments :