Jun 29, 2011

 La ada tangan sapa tu dibelakang, ada bayang lagi..( adakah roh aku keluar merewang )

Sempat posing lagi. Dok dengar presentation

Hari ini ada perjumpaan dengan big boss, dia lewat 15 min ( pimpinan melalui teladan ) . Sesi penerangan mengenai Value M ( Pengurusan Nilai ) pada setiap seksyen /jabatan yang telah disarankan oleh EPU.
Kena ikut la jawabnya. Tapi bagus juga, sepatutnya dari dulu buat method ni. Aku rasa Dr.Mahathir telah buat semasa pemerintah beliau, cuba tidak diperluaskan sahaja. Contohnya projak KLIA. Ambik masa begitu lama dalam proses penyediaan dan pemilihan kontraktor, tapi pelaksanaan on tip top dan berjaya serta dapat cut kos ( selamat duit rakyat yang bayar tax ).

Di antara text ucapan yang menjadi perhatian aku, ( translate dalam fahaman aku sendiri ).
1. Buat keje ikut aliran yang telah ditetapkan atau ikut undang-undang.
2. Hubungan kita denganNya lebih penting dari hubungan baik sesama manusia ( pelik bunyi ) maksudnya walau di mata manusia kita adalah yg terbaik, belum tentu di mata Allah. Oleh itu jaga hati dan amalan.
3.Disamping bawa old fashion punya work attitude ( pelik juga bunyinya ) kita kena value add work attitude yakni dalam semua aktiviti keja harian kita kena ikut undang2 disamping tambah dengan invosi dan transformasi.

Itu sahaja yang aku dapat sepanjang 3 jam perbincangan dengan Big Boss.....

0 comments :