Jun 1, 2011

Kenapa aku memperkenalkan hospital putrajaya? Saja ja, aku memperkenalkan rumah persinggahan aku entah berapa lama lagi. Selama ni tak pernah masuk spitalkan, so aku agak impress dengan semangat juang para doctor dan nurse disini. Mereka amatlah didikasi membuat kerja. Terlalu menyayangi pesakit mereka. Doctor kat sini kebanyakkan yang muda. Rasa aku yang jaga ward tu doctor junior dan yang jaga klinik kat bawah tu adalah doctor senior.
Rutin di ward, pagi dalam jam 7.00 am datanglah para nurse yang sedang menjalankan praktikal membuat kerja .Sambil-sambil tu breakfast pun sampai. Dalam jam 7.30 am , doctor ward akan datang melawat dan mengambil darah. Ada 3 kali doctor datang melawat. Last lawatan adalah doctor pakar. Sungguh detail dan diaorg menggunakan semua sistem online. Segala history ada disitu. So, tak ada kemungkinan doctor akan membuat andaian yang salah. Nurse disini ok dan mesra. Jarang la aku nampak yang moody. Selama aku di hospital ni  ( http://www.hpj.gov.my ) , puas hati jugak walaupun keputusan test yang diaorg buat amatlah lama.

Tengok  dinding jer

 Tgk la kaki tu, dah kena cocok. Sampai sekarang sel kulit mati masih ada walau di sentai dgn scrub

 Tenghari masing tengok muka jiran sebelah, pakat dok senyum kat diri masing-masing. Almaklumlah semua pakat dok sakit, so tak leh citer banyak-banyak...hehehehhe
Bila doctor datang kat jiran seblah , aku mula pasang telinga hahahahha.....

0 comments :